Senior-jóga

Az időskori jóga nem egy harc a korunk ellen, hanem a test régen nem használt részeinek újrafelfedezése, a gerinc életre keltése. Ahogy az idő halad előre, úgy testünk és gerincünk veszít ruganyosságából, előtérbe kerülhetnek testi problémáink. Különösen izületeink, a csípő és az izomzat szenvedik meg a változást. Ennek ellenére idősebb korban is szükséges, hogy törődjünk testi és lelki jólétünkkel. Ennek egyik remek módja a jóga. A jóga gyakorlása nincsen korhoz kötve, elkezdeni sosincs késő, számos yogi és yogini csak élete későbbi szakaszában ismerkedett meg a jógával. Köztük Vanda Scaravelli is, aki 45 éves volt, amikor a jóga felé fordította figyelmét. A jóga gyakorlásával újra fiatalnak érezhetjük magunkat, testi erőnket visszanyerhetjük, mentális higiénénk is fejlődhet.

Senior Jóga

Az idősebb korosztály számára is éppolyan fontos a rendszeres testmozgás, mint a fiatalabbak számára. Ennek fontosságára a bizonyos életkor után általánossá váló hátfájás, gyenge csontozat, izomgörcsök, csontritkulás, ízületi fájdalmak és csökkent ízületi mobilitás is felhívják a figyelmet. Azonban jógagyakorlatokkal ezen elváltozások és tünetek megfelelően kezelhetőek. A senior jóga kifejezetten az idősebb korosztályt szólítja meg, olyan felépített, finom, egyszerű mozgásokkal, légzőgyakorlatokkal, relaxációval, melyek hatásai rövid időn belül megmutatkoznak mind az izmok, szervek állapotában, mind az általános közérzetben. A biztonságos jóga gyakorlás számos pozitív hatást hoz a gyakorló életébe, életkortól függetlenül.

A senior jóga (60+) nagyszerű segítséget nyújt testünk és szellemünk edzéséhez, fitten tartásához, az esetleges fizikai korlátok, gyengeségek leküzdéséhez, valamint az idősödés, a kor elfogadásához. Ideális kiegészítője lehet orvosi kezeléseknek.
A foglalkozás különösen hasznos hát- és ízületi-, vagy egyéb fizikai nehézségekkel küszködő jógázni vágyóknak.
Természetesen nem dolgozunk "akrobatikus" elemekkel :), a középpontban a hát és a gerinc, a testtudatosság és az izmok ellazítása áll.

A légzés tudatosabbá, egyenletesebbé, mélyebbé válik. A jóga gyakorlatok célja a testben kialakult feszültségek (amelyek sokszor a hátfájásban mutatkoznak meg) feloldása. A tudatosan, lassan végzett test- és légzőgyakorlatok segítenek a test egyéni határainak felismerésében és a megerőltetés elkerülésében.

A foglalkozások felépítése

Jóga testgyakorlatok (ászanák): a Hatha-Jóga gyakorlataiból átvett könnyű, hát- és gerincbarát ászanákat lépésről lépésre, egyénre szabottan tanítjuk.
Jóga relaxációs gyakorlatok: mivel a jóga különösen pszichoszomatikus hatású, ezért nagyon jól oldja a különböző feszültségeket. A résztvevők különböző lazító, relaxációs technikákat sajátíthatnak el.
Légző- és koncentrációs gyakorlatok: a jóga ott kezdődik, ahol a lelki-szellemi rezdülések elcsendesülnek. Ha a légzés harmonikussá válik, a gondolatok is elcsendesednek.
Meditáció: rövid meditációs gyakorlatok segítenek a test- és légző gyakorlatok elmélyítésében.