Női jóga

A női jóga gyakorlása segít megelőzni vagy enyhíteni számos, kifejezetten a nőket érintő komoly betegséget oly módon, hogy azok kiváltó okára kínál gyógymódot, hiszen testi, szellemi és lelki síkon egyaránt hat.

Női jóga

A NŐ EGÉSZsége

A női jóga gyakorlása segít megelőzni vagy enyhíteni számos, kifejezetten a nőket érintő komoly betegséget oly módon, hogy azok kiváltó okára kínál gyógymódot, hiszen testi, szellemi és lelki síkon egyaránt hat.

A női jóga a klasszikus hatha jóga elemeit használja a női egészségre, a női teljességre fókuszálva. Nőként elfogadni magadat, nőként helytállni a mindennapokban, a munkában, mind az Anyaság, mind a párkapcsolat területén gyakran nem egyszerű feladat. Ezért különösen fontos, hogy tudatában legyél a saját testednek, női mivoltodnak, önmagadnak. A női jóga ebben fog Neked segíteni, akár egészséges vagy, akár már tested jelez számodra bizonyos probléma meglétéről. Használd a női jógát eszközként női Egészséged helyreállítására.

A női jóga segít a következő női egészségügyi problémák kezelésében:

  • görcsös, rendszertelen, fájdalmas menstruáció
  • női szervi problémák (petevezeték elzáródás, mióma, ciszta, stb.)
  • inkontinencia
  • aranyeres panasz
  • szél-, illetve széklet-visszatartási probléma
  • női hormonális gondok
  • pajzsmirigy rendellenességek
  • csontritkulás
  • menopauza

A női jóga az egészséges nőknek is segíthet, az alábbi problémák kezelésében:

  • gyenge medence izomzat (megereszkedett szalagok, méh stb.)
  • fogamzási nehézség
  • szülés után, a terhesség alatt és szülés közben meggyengült alhasi izmok
  • menstruáció előtti tünetek enyhítésére
  • a szexuális élet zavarai
  • párkapcsolati probléma
  • gyenge hüvely izomzat
  • kötött, merev csípő
  • nehéz fizikai munka tüneteinek enyhítése
  • sportoló életmód káros következményei
  • stresszes életmód

Mi a Naliní női jóga?
 
A Naliní női jóga abban sajátos, hogy finomságával, rezgéseivel, gyakorlataival fizikai és finomabb szinten is elősegíti a nőiség átélését és a nőiség-tudatosságot. A mai felgyorsult világ nagy kihívásokat állít a nőiség teljes megélése elé. Ha egy nő elfordul a saját nőiségétől azért, hogy megfeleljen a világnak, amely körülötte van, akkor női problémáknak néz elébe. A Naliní női jóga gyakorlása visszavezet a természetes nőiséghez. 

A jóga órákon sok olyan gyakorlattal találkozhatsz, amelyek a különböző női problémák megoldásában segítenek. Ezek a gyakorlatok nagyon sok tekintetben fiziológiai hatásuk szempontjából hasznosak nekünk. Azonban nem szabad elfeledkeznünk arról sem, hogy a női problémák mindig a nőiségnek a megélésében jelentkező lelki háttérre hívják fel a figyelmet, még annak ellenére is, hogy sokszor elég egyértelmű fizikai ok bújik meg a tünetek mögött. A jóga gyakorlataival kondicionáljuk és erősítjük a medencealapi záróizmokat, foglalkozunk az intim területeket érintő betegségek megoldásával és lelki hátterével, mint amilyen pl. a meddőség, vagy az inkontinencia, ciszta, menstruációs problémák, foglalkozunk a nőiség kiteljesítésének lényegével és a női szerepekkel, a szexuális energiával, megtanuljuk a stresszoldás módszereit, valamint különböző jóga gyakorlatok segítségével növeljük a tudatosságot, amely segít megérteni önmagunkat és a világot körülöttünk. 

A rendszeresen végzett női jóga pozitív hatásai:

  • A gyakorlatsorok felmelegítik és mozgékonyabbá teszik a medencét.
  • Helyreállítják az altest energetikai rendszerét.
  • Megerősítik a gát területét, a medence és a has izmait.
  • Mobilizálják és erősítik a csípőízületet.
  • Megerősítik a törzs izomzatát, helyreállítják a helyes testtartást, ami segít a belső szervek helyes elhelyezkedésében is
  • Kiegyensúlyozzák a hormonháztartást.
  • Szabályozzák a női ciklust.
  • Oldják a feszültséget és a görcsöt.
  • Az idegekre gyakorolt nyugtató hatása folytán segít ingerlékenység, rossz hangulat vagy stresszes életmód esetén, valamint enyhíti a változó kor tüneteit.

Az óra felépítése:

A 90 perces foglalkozás beszélgetéssel kezdődik, mely gyógyító hatású, majd ráhangolódással folytatódik, aminek célja, hogy megfigyeljük testérzéseinket, ellazítsuk izmainkat, lecsendesítsük az elmét és testileg, szellemileg, lelkileg is felkészüljünk a jóga órára. A ráhangolódást a bemelegítés követi, ami az ízületek átmozgatásából áll. Majd a jóga ászanák következnek, amik mindig egy adott terület, vagy megoldandó feladat köré vannak csoportosítva, ezekhez kapcsolódó légzőgyakorlatokkal. Elmaradhatatlan eleme az órának a gátizomtorna. Az órát egy hosszabb relaxáció zárja.

Foglalkozásaink kiscsoportosak, családi hangulatúak, így mindenkire jut kellő figyelem és törődés!