Etikett

Kérünk, hogy…

… legalább 10-15 perccel az órakezdés előtt érkezz meg! Minden foglalkozást pontosan kezdünk. Kérlek, tartsd ezt tiszteletben, s érkezz megfelelő időben, hogy a kellő idő rendelkezésedre álljon az átöltözéshez és a „megérkezéshez”.  Az órakezdés után a stúdióba nem tudsz bejutni. A meghirdetett időpontokat megelőző 20 perccel már várunk!

… ha első alkalommal jössz, érkezz 15-20 perccel az óra előtt, hogy legyen időd kitölteni az állapotfelmérő ívünket is!

… hagyd a cipődet a bejáratnál s használd a kikészített papucsokat! Az órán általában mezítláb jógázunk, esetleg – fázósabb lábúak – zokniban.

… mobiltelefonod kapcsold ki megérkezéskor, és hagyd az öltözőben. Jógázás közben csak a gyakorlatokra koncentrálunk!

… az óra előtt szólj az oktatónak, ha bármilyen egészségügyi kérdésed, gondod van (pld.  betegség, szervi probléma), amiről tudnia kell!

… ha beteg vagy, a teljes gyógyulás után gyere jógázni, nehogy megfertőzd társaidat és oktatódat!

… keress egy  helyet a teremben és használd ki az időt az órakezdés előtt a ráhangolódásra!

… ha mindenképpen ki kell menned óra közben, tedd ezt oly módon, hogy társaid zavartalanul jógázhassanak!

… foglalkozás alatt, különös tekintettel a meditációra, ne beszélgess, és ha ki szeretnél menni a teremből, próbálj minél halkabb lenni!

… kerüld az erős, intenzív parfümök használatát, tiszteld meg ezzel a többieket is!

… vigyázz a terem és az öltözők tisztaságára és épségére! Mindannyiunk érdeke, hogy tiszta és kellemes környezetben jógázzunk.

… ha korábban kell elmenned, előre szólj az oktatónak és a végső relaxáció előtt, csendben távozz!

 

Néhány jó tanács a biztonságos gyakorláshoz: 

Az óra kezdete előtt kb. 2 órával már ne egyél nehéz ételt!

Kényelmes, lenge öltözék javasolt, cipőre nincs szükség!

Gyakorlás közben tartsd szem előtt saját tested korlátait! Nem az a lényeg, hogy a nyakadba tudd tenni a lábad. Fontos, hogy mindenki saját hajlékonyságához (vagy merevségéhez) képest fejlődjön apró, finom, de biztos lépésekkel. Ne légy frusztrált, ha valamit nem sikerül elsőre kivitelezni.

Mindig a saját tempódban haladj, figyelj a testedre és sose erőltesd addig, hogy fájjon! Ha egy gyakorlat közben apró feszülést érzel, az még jó, de fájni nem kell semminek.

Maradj az óra végén a relaxációra, csak így teljesülnek igazán a jóga előnyei! Ehhez legyen nálad vastag zokni és meleg pulóver! A relaxáció egyfajta módosult tudatállapot, csakúgy, mint az alvás, s igazán csak akkor tudod elengedni magad, ellazulni, ha kellemes meleg vesz körül!

Rendben van, ha meg kell állnod. Ülj nyugodtan, pihenj!

Ha bármikor szédülnél, vegyél mély levegőt és pihenj! Akár le is fekhetsz. Ez normális, másokkal is előfordul.

Magas vérnyomás esetén kerüld azokat a pozíciókat, ahol a fejed a szíved alá kerül!

Alacsony vérnyomás esetén a pozíciókból lassan gyere ki!

Menstruáció: figyelj a tested jelzéseire, végezd a gyakorlatokat a saját ritmusod szerint, és lazítsd el a hasfalad minél többször. Kerüld az olyan pozíciót, amikor a csípő feljebb kerül a szívnél (pl. gyertyaállás).

Terhesség: ebben az időszakban a kismama jóga órákon való részvételt ajánljuk. Első 3 hónapban - lazító, légzőgyakorlatokat, illetve meditációt. A hason fekvés megengedett. A második 3 hónap idejében - pozíciók gyakorlása megengedett, saját ütemed szerint természetesen, de kerüld a lefelé fordított pozíciókat. A terhesség utolsó harmadában - a gyakorlatokat lassabb ütemben, nagyobb elővigyázatossággal végezd, mert az ínszalagok lazábbak, és könnyen megsérülhetnek. Kerüld a has összehúzásával járó pozíciókat. Szülés után: 2 hónapig még legyél óvatos, mert az ínszalagok még lazák maradnak.